Известие

Collapse
No announcement yet.

Три месечен проблем и все още не разрешен !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Три месечен проблем и все още не разрешен !?

    Добър вечер колеги по душа имам от три месеца Alfa Romeo 166 V6 3.2 FaceLift колата има много странен проблем! Преди да я закупя и направихме диагностика с FiatEcuScan открихме следното : Misfire 1, 2, 3, 4 цилиндър колата си работеше нормално. От Варна до София вървеше с лекота ,, не стъпваше на пътя '' след като влязох в София покарах някаде около 20-30 km и след това започна да мига чека на таблото и колата някак си се спъна, над 2000 оборота започна да придърпва ,, с две думи прекъсваше ''. На другия ден влезе в сервиза ,, смених ангренажния ремък, проверихме центровката( с четрите пети за законтряне на разпределителните валове) смених свещите с NGK, разменихме местата на бубините( тези от 1, 2, 3 на местата на 4, 5, 6) сменихме всички филтри, масла! След това изтрихме грешките и излязохме на пътна проба, чека не светеше придърпването изчезна с две думи всичко беше перфектно, но за кратко! Върнахме се в сервиза закачихме диагностиката беше записала Misfire 1, 2, 3 цилиндър 4-ти беше изчезнал! Чуваше се пукане и на тъмно се виждаше как светкат 2-ра и 4-та бубина, смених ги и двете, но Misfire 1, 2, 3 цилиндър остана незнайно защо! Свалихме дюзите и ги почистихме изпробвахме ги и пръскаха доста добре! Отново пътна проба колата върви перфектно, но Misfire 1, 2, 3 цилиндър си остана. Наблюдавахме графиките на ламбда сондите изглеждаха доста добре( 1-ва и 2-ра варираха постоянно на бедна и богата смес от 97-100-340-700-900 mV, докато не загря мотора 3-та и 4-та ламбди сонди си стояха фиксирано на 460 mV след това започнаха да варират бедна и богата смес като 1-ва и 2-ра) изглежда си работят нормално, но проблема всеоще си е на лице ( пускахме да си направи адаптаций колата няколко пати, но нямаше никаква промяна). Имах проблем с термостатта след дълго търсене и проблеми успях да си намеря подходящ за 3.2 мотор! След като изтрихме грешките за около два дни чека не светеше, след това светна за постоянно( но не мигаше, когато мига се усешта придърпването . Накратко когато мига лампичката проблема е голям усеща се дръстично със самото държание на колата на пътя, когато свети постоянно всеоще има проблем, но на пътя проблем не се проявява( само когато е на място на празен ход се усеща леко потрепване на мотора и звука идващт от ауспуха е някак си странен сякаш колата се дави и не работи добре, а когато си отпред до мотора ,, цъка като часовник''! С времето и всички манипулаций, ако не забравям някоя разбира се чека спря да свети ( Misfire 1, 2, 3 цилиндър си останаха, потрепването на мотора и съвсем чуствителното трептение на оборотомера, както и звука от ауспуха) ! Странното явление което забелязвам е че когато сменях термостатта, черната кутия над него с кабелите от дюзите, бубините и ламбда сондите я махах за да мога да стигна до него и какво забелязвам( разглобявам/сглобявам след това закачам диагностиката и какво да видя Misfire 2, 3 цилиндър някак си 1- ви изчезна, трия грешките запалвам колата загрява минават около 20-тина минути и познайте какво Misfire 1, 2, 3 цилиндър)! Разбира се не уцелихме термостатта от парвия път разглобявам втори път (дори и трети по-късно) незная дали си внушавам, но мисля че преди да започна с разглобяването бях изтрил грешките. Сглобих всичко и пак закачам диагностиката и какво да видя Misfire 2, 3, 1 цилиндър много странно ! Това ме навежда на мисалта че проблема е някаде там по жиците в кутията кадето имаше букси огледах ги изглеждаха перфектни прасках с контактен спрей (ефекта беше нулев). Всеоще не съм събрал търпение и нерви да започна да разплитам проблема с жиците, а най-гадното е че нямам точна електрическа схема на моя 3.2 мотор което само по себе си доста спъва нещата. Всичките инженери сме се събрали в сервиза и незнаем вече какво да я правим( имаме още няколко идеий, но всеоще не сме ги пробвали). Ще пиша евентуално ако има някаква промяна по въпроса! Ако на някой му се е случвало нещо подобно или пък разполага с точна електрическа схема на мотора от 2004 V6 3.2 241Hp ще бъда много благодарен за което!?
    Last edited by 3-16; d.m.y г., 23:08. Основание: Мина много време .....!?
    Статус - Диагноза и подарък бяла риза с коланчета

  • #2
    Attached Files
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      Благодаря колега !

      В другиден когато съм на работа ще пробвам това онова, през това време ще разгледам подробно схемата !

      ---------- Post added at 10:42 ---------- Previous post was at 10:29 ----------

      Сутрин когато е студена колата като запаля и ако подам по рязко газ ( над 2000 оборота ) се чува някакво пукане( гърмене в катализаторите ) и е нещто много спъната, но след 5 минути работа вече го няма това и върви без никакви забележки ! Другото странно нещо което прави сутрин на студено паля работи и изведнъж започва здраво да тресе и се опитва да загасне, но не успява сякаш наистина работи на 3 цилиндъра( това го прави много рядко )! Другото нещо една сутрин паля беше доста студено ( бръм и угасва- 2 ри , 3-ти път така и на четвъртия чак заработи доста странно ) на другия даен пак същия студ ( бръм и угасва, на третия път заработи нормално) другото което е че тези дни когато беше -17 градуса нямаше тоз проблем палеше от 1/4 !
      Last edited by 3-16; d.m.y г., 17:39.
      Статус - Диагноза и подарък бяла риза с коланчета

      Comment


      • #4
        разглоби буксите на кабелите към бобините и припои връзките където са прищипани кабелчетата. може да помогне.
        точка

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от 3-16 Покажи съобщение
          Добър вечер колеги по душа имам от три месеца Alfa Romeo 166 V6 3.2 FaceLift колата има много странен проблем! Преди да я закупя и направихме диагностика с FiatEcuScan открихме следното : Misfire 1, 2, 3, 4 цилиндър колата си работеше нормално. От Варна до София вървеше с лекота ,, не стъпваше на пътя '' след като влязох в София покарах някаде около 20-30 km и след това започна да мига чека на таблото и колата някак си се спъна, над 2000 оборота започна да придарпва ,, с две думи прекъсваше ''. На другия ден влезе в сервиза ,, смених ангренажния ремък, проверихме центровката( с четрите пети за законтряне на разпределителните валове) смених свещите с NGK, разменихме местата на бубините( тези от 1, 2, 3 на местата на 4, 5, 6) сменихме всички филтри, масла! След това изтрихме грешките и излязохме на патна проба, чека не светеше придърпването изчезна с две думи всичко беше перфектно но за кратко! Върнахме се в сервиза закачихме диагностиката беше записала Misfire 1, 2, 3 цилиндър 4-ти беше изчезнал! Чуваше се пукане и на тъмно се виждаше как светкат 2-ра и 4-та бубина, смених ги и двете, но Misfire 1, 2, 3 цилиндър остана незнайно защо! Свалихме дюзите и ги почистихме изпробвахме ги и пръскаха доста добре! Отново пътна проба колата върви перфектно, но Misfire 1, 2, 3 цилиндър си остана. Наблюдавахме графиките на ламбда сондите изглеждаха доста добре( 1-ва и 2-ра варираха постоянно на бедна и богата смес от 97-100-340-700-900 mV, докато не загря мотора 3-та и 4-та ламбди сонди си стояха фиксирано на 460 mV след това започнаха да варират бедна и богата смес като 1-ва и 2-ра) изглежда си работят нормално, но проблема всеоще си е на лице ( пускахме да си направи адаптаций колата няколко пати, но нямаше никаква промяна). Имах проблем с термостатта след далго търсене и проблеми успях да си намеря подходящ за 3.2 мотор! След като изтрихме грешките за около два дни чека не светеше, след това светна за постоянно( но не мигаше, когато мига се усешта придърпването . Накратко когато мига лампичката проблема е голям усеща се дръстично със самото държание на колата на пътя, когато свети постоянно всеоще има проблем, но на пътя проблем не се проявява( само когато е на място на празен ход се усеща леко потрепване на мотора и звука идващт от ауспуха е някак си странен сякаш колата се дави и не работи добре, а когато си отпред до мотора ,, цъка като часовник''! С времето и всички манипулаций, ако не забравям някоя разбира се чека спря да свети ( Misfire 1, 2, 3 цилиндър си останаха, потрепването на мотора и съвсем чуствителното трептение на оборотомера, както и звука от ауспуха) ! Странното явление което забелязвам е че когато сменях термостатта, черната кутия над него с кабелите от дюзите, бубините и ламбда сондите я махах за да мога да стигна до него и какво забелязвам( разглобявам/сглобявам след това закачам диагностиката и какво да видя Misfire 2, 3 цилиндър някак си 1- ви изчезна, трия грешките запалвам колата загрява минават около 20-тина минути и познайте какво Misfire 1, 2, 3 цилиндър)! Разбира се не уцелихме термостатта от парвия път разглобявам втори път (дори и трети по-късно) незная дали си внушавам, но мисля че преди да започна с разглобяването бях изтрил грешките. Сглобих всичко и пак закачам диагностиката и какво да видя Misfire 2, 3, 1 цилиндър много странно ! Това ме навежда на мисалта че проблема е някаде там по жиците в кутията кадето имаше букси огледах ги изглеждаха перфектни прасках с контактен спрей (ефекта беше нулев). Всеоще не съм събрал търпение и нерви да започна да разплитам проблема с жиците, а най-гадното е че нямам точна електрическа схема на моя 3.2 мотор което само по себе си доста спъва нещата. Всичките инжинери сме се събрали в сервиза и незнаем вече какво да я правим( имаме още няколко идеий, но всеоще не сме ги пробвали). Ще пиша евентуално ако има някаква промяна по въпроса! Ако на някой му се е случвало нещо подобно или пак разполага с точна електрическа схема на мотора от 2004 V6 3.2 241Hp ще бъда много благодарен за което!?
          Имаш прекъсване на един ред цилиндри 1 2 3 ако имат общ катализатор то проблема е там-пробвай да размениш бобините също като вариянт!От пробремни клапани на този ред цилиндри също ще имаш тези грешки!От лош дебитомер също!?

          Comment


          • #6
            Замислял ли си се, дали проблема не идваот некоя умряла дюза?
            "Свини! Вечно ли искате да живеете?!" Фридрих Велики — 1757 г.
            sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от 3-16 Покажи съобщение
              В другиден когато сам на работа ще пробвам това онова, през това време ще разгледам подробно схемата !

              ---------- Post added at 10:42 ---------- Previous post was at 10:29 ----------

              Сутрин когато е студена колата като запаля и ако подам по рязко газ ( над 2000 оборота ) се чува някакво пукане( гърмене в катализаторите ) и е нещто много спаната, но след 5 минути работа вече го няма това и върви без никакви забележки ! Другото странно нещо което прави сутрин на студено паля работи и изведнъж започва здраво да тресе и се опитва да загасне, но не успява сякаш наистина работи на 3 цилиндъра( това го прави много рядко )! Другото нещо една сутрин паля беше доста студено ( бръм и угасва- 2 ри , 3-ти път така и на четвъртия чак заработи доста странно ) на другия даен пак същия студ ( бръм и угасва, на третия път заработи нормално) другото което е че тези дни когато беше -17 градуса нямаше тоз проблем палеше от 1/4 !
              Колега на колата ти и трябва читава диагностика,която не се състои само от четене и триене на грешки,трябва мерене,захранване и сигнал до бобините,проверка дебитомер.По принцип 6-аците имат навика да си мачкат и прекъсват кабелите на задния ред бобини,заради некадърно монтиран колектор
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Утре и в събота ще я разглобя да пробвам това онова пък ще видим ! Ще пиша когато имам някакви резултати !
                Статус - Диагноза и подарък бяла риза с коланчета

                Comment


                • #9
                  Малко да съживя темата

                  Някой знае ли този мотроник как регулира инжекторните времена? Ред по ред, всеки инжектор по отделно или и 6-те инжектора работят с еднакво инжекторно време?

                  Проблем с кабелите няма. Имаше криви пинове на ЕКУ-то, но вече са прави. Проблема обаче си остава същия.

                  Няма проблем и с дюзите. Сваляни са, чистени, проверени - пръскат перфектно.
                  Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                  Opel Astra J
                  ex:
                  Alfa Romeo 164 2.5TD
                  Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                  Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
                    Малко да съживя темата

                    Някой знае ли този мотроник как регулира инжекторните времена? Ред по ред, всеки инжектор по отделно или и 6-те инжектора работят с еднакво инжекторно време?

                    Проблем с кабелите няма. Имаше криви пинове на ЕКУ-то, но вече са прави. Проблема обаче си остава същия.

                    Няма проблем и с дюзите. Сваляни са, чистени, проверени - пръскат перфектно.
                    Секвенционален е, но корекцийте са общи Проблема според мен се корени съвсем другаде Това че колата записва misfire не означава че проблема е в запалването, по-скоро сместта не се запалва поради ред причини
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #11
                      М/у другото с изключена сонда преди катализатора мисфайърите липсват.
                      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                      Lancia Kappa JTD '98 -

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                        Секвенционален е, но корекцийте са общи Проблема според мен се корени съвсем другаде Това че колата записва misfire не означава че проблема е в запалването, по-скоро сместта не се запалва поради ред причини
                        Да, след смяната на 2 бобини вече проблем със запалването няма и затова сме се насочили, към проблем със смесите на този ред цилиндри. Компресията им е 12-7-12 и си мисля, че ниската компресия на 2-ри цилиндър е проблема.
                        Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                        Opel Astra J
                        ex:
                        Alfa Romeo 164 2.5TD
                        Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                        Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
                          Да, след смяната на 2 бобини вече проблем със запалването няма и затова сме се насочили, към проблем със смесите на този ред цилиндри. Компресията им е 12-7-12 и си мисля, че ниската компресия на 2-ри цилиндър е проблема.
                          Абсолютно там е проблема,лошо но няма как отхлупвайте кратуната
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            Да отхлупваме звучи много лесно, но без да съм сигурен, че в това е проблема не, мисля да я отваряме. На брат ми 166-та с 2.5 мотор имаше същия проблем с компресията 12-6-12 пак с 4 катализатора, с 4 ламбда сонди, но дори и с ниската компресия нито един път не изписа misfire на нито един цилиндър камо ли на трите.
                            Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                            Opel Astra J
                            ex:
                            Alfa Romeo 164 2.5TD
                            Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                            Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
                              Да отхлупваме звучи много лесно, но без да съм сигурен, че в това е проблема не, мисля да я отваряме. На брат ми 166-та с 2.5 мотор имаше същия проблем с компресията 12-6-12 пак с 4 катализатора, с 4 ламбда сонди, но дори и с ниската компресия нито един път не изписа misfire на нито един цилиндър камо ли на трите.
                              И брат ти с кара така колата ??????????
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment

                              Working...
                              X